Mina bästa filmer

I förra inlägget berättade jag om mina bästa böcker och författare, nu tänkte jag berätta om mina bästa filmer genom tiderna. Vi får se hur många jag orkar med i ett och samma inlägg, jag kanske delar upp det och skriver mer om det vid annat tillfälle.

Den filmen jag tycker är absolut bäst genom tiderna är:

Titanic

Det är kanske en klyscha, men jag fullkomligt älskar den här filmen. Jag älskar Leonardo DiCaprio också. Hade jag varit på rätt humör hade den här listan över de bästa filmerna kunnat vara bara filmer med Leo, så ”bra” är han. En bättre kärlekshistoria får man leta efter, men det gör man å andra sidan så gärna. Kärlek är härligt, och det kommer ni märka att jag tycker. Om ni läser vidare.

31fec38a3387db28d22a3eff10965dbd

Detta är alltså den bästa filmen. Vilken är då den näst bästa? Jo det är:

Höstlegender

Höstlegender är ännu en av världens bästa kärlekshistorier på film, och eftersom en bra film med massor av kärlek är precis vad man behöver hamnar den i topp. Att Brad Pitt är med är en bonus. Han är också en ”jättebra” skådis även om han var ”bättre” när han var yngre.

1280_bradpitt

Det här är alltså mina två bästa filmer genom tiderna. Snart ska jag även berätta om den bästa poesin, men jag vill bli av med allt det kommersiella jag vill skriva om först. Sedan kommer denna sidan handla om annat.

Kommentera

