Täbys bästa kiropraktor

Idag blir det ingen lista över ”det bästa” eller ”den bästa”. Idag blir det mest svammel, men även en riktigt bra rekommendation på en kiropraktor i Täby. Jag har precis kommit hem från jobbet, och klockan är nästan halv elva. Det är inte okej att jobba så här sent, och hade det inte varit för att jobbet är bra i övrigt hade jag sagt upp mig på fläcken.

Jag jobbar på ett medelstort företag inom något, och vi har varje år en arbetstopp strax innan sommaren. Nu är den tiden, och jag börjar efter 7 år bli trött på att inte cheferna kan planera bättre och ta in extrapersonal. Är det för att de tror att vi har blivit 20% snabbare sedan förra året? Att vi har med oss familjen som hjälper till och hugger i? Dumheter är vad det är.

Inte blir det bättre av att jag måste upp tidigt imorgon, för att ”komma in lite tidigare”. Tyvärr har jag inte så mycket att säga till om, men inombords muttrar jag högljutt. Inombords svär jag, fast utsidan ler. Det är nog bäst att jag håller vad jag tänker för mig själv, jag tror inte att det hade hjälpt min karriär framåt om jag berättade vad tyckte. Drt hade antagligen slutat med att jag hade fått byta jobb, och det är jag inte sugen på. Jag tjänar bra för min bransch, och jag trivs med kollegorna. Det ända är att jobbet ligger lite långt bort. Jag bor i Bromma men jobbar i Täby, norr om Stockholm. Det är tack och lov inte så många som pendlar åt det hållet, så köerna är inte farliga i jämförelse med de som bor i Täby och pendlar åt andra hållet. Då är det galet mycket köer. Trots det tar det mig 40 minuter minst i varje riktning. Det är totalt bortkastad tid, så jag borde väl se mig om efter ett annat jobba närmare hem. Eller flytta till Täby, fast det lär inte hända. Visst finns Täby Centrum, och jag har nu hittat en klockren kiropraktor i Täby som jag har gått till ett par gånger. Har man ont i ryggen och är i närheten bokar man tid enkelt på webben. Oftast finns tider samma dag.

Kommentera

